Konserwacja i smarowanie silownika

Dział poświęcony problemom z działaniem sprzętu TV SAT - usterki,naprawy, przeróbki itp.
toroidal68
Podziękował: 0
Dostał Podziękowań: 0

Konserwacja i smarowanie silownika

#1

Post autor: toroidal68 » 30 kwie 2019, 8:01

Moze ktos z kolegow opisze mi w jaki sposob mozna rozebrac silownik 36" i go przeczyscic z rdzy i nasmarowac :blink:
Probowalem od strony mechanizmu,ale caly slimak jest polączony z gniazdem mechanizmu i teraz stoje w miejscu. :hmmm:
Nie wiem od ktorej strony sie dostac do niego zeby go rozdzielic jedna rure od drugiej :blink:
Jesli beda potrzebne fotki to wykonam i dam na forum.
Z gory dziekuje :bow:



Awatar użytkownika
Jacek
Ekspert
Ekspert
Posty: 1918
Rejestracja: 11 lut 2009, 21:54
Tuner: DM800
Antena: Mabo120PM
Konwerter: Invacom
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Dostał Podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Konserwacja i smarowanie silownika

#2

Post autor: Jacek » 30 kwie 2019, 9:47

Może jednak zamieść fotki. Dawno nie widziałem wróżą Macieja 😁. W 90% siłowników można się dobrac od tzw "dupy strony" 😄. Przeważnie odkreca się śrubę - klucz 14 i ściąga motor. Następnie jest okrągły pierścień, który trzyma łożysko. Czasami ten pierścień jest zaklepane i wtedy trzeba pokombinować.


''Gdy gazela budzi się o poranku wie, że musi biegać szybciej niż najszybszy lew, inaczej zostanie pożarta...
Gdy rano budzi się lew - już wie, że musi biec szybciej niż najwolniejsza gazela, bo zdechnie z głodu...
Nieważne czy jesteś gazelą, czy lwem od rana musisz zapierdalać..."
PODOBNO:
(Muhammad bin Raschid Al Maktum, szejk Dubaju.)

toroidal68
Podziękował: 0
Dostał Podziękowań: 0

Konserwacja i smarowanie silownika

#3

Post autor: toroidal68 » 30 kwie 2019, 17:50

@Jacek przy odkrecaniu silownika,chcialem zrobic fotki i zaczalem krecic srodkowa rurą
ktora sie wysuwa i zauwazylem ze ona w ogole niczego sie nie trzyma. :blink: Tylko siedzi sobie
luzno w tej zewnetrznej rurce.Okazalo sie ze na zewnetrznej rurce w srodku jest sporo rdzy.
Wyczyscilem w srodku dokladnie wypolerowalem i teraz jest czysta. :thumbsup:
Zewnetrzna rura trzyma sie tylko tzw.dupy calego mechanizmu po dwoch stronach sa
sroby ktore trzymaja ta rure. :yes:
Zapodaje fotki jak to wyglada w silowniku 36"
Jesli nikt na tym forum, na to pytanie nie odpowiedzial jak to sie rozbiera :confused:
to zapewne nie rozbieral takiego silownika.I nie wie jak to wyglada. :thumbsup:
Na dole sa foty z rozebranego silownika :yes:
Juz pomalowalem,jutro skladam i testy :thumbsup:
Załączniki
IMG_3496.JPG
IMG_3405.JPG
IMG_3340.JPG
IMG_2959.JPG
IMG_2581.JPG
IMG_1966.JPG
IMG_8301.JPG
IMG_3682.JPG
IMG_1338.JPG
IMG_3238.JPG



zdt
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 443
Rejestracja: 05 wrz 2010, 18:42
Tuner: Vitamin, Openbox 810, Openbox SX6, Openbox S2 mini
Antena: Orbitrion 3m(83E-55,5W),AS270(85E-30W)
Konwerter: Inverto black ultra, Yuri C+Ku
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 29 razy
Dostał Podziękowań: 48 razy

Konserwacja i smarowanie silownika

#4

Post autor: zdt » 30 kwie 2019, 21:07

co to za silownik? marka?
ta sruba powinna wyjsc z gniazda, u ciebie cos jest nie tak.
sruba niw wyszla z gniazda


Orbitrion 3m (83e-55,5w), 3m (26e), Zynek (85e-43w), AS270 (archiwum), CAS28 (85e-30w), Hirschmann 240(stand-by)

toroidal68
Podziękował: 0
Dostał Podziękowań: 0

Konserwacja i smarowanie silownika

#5

Post autor: toroidal68 » 30 kwie 2019, 21:49

zdt pisze:
30 kwie 2019, 21:07
co to za silownik? marka?
ta sruba powinna wyjsc z gniazda, u ciebie cos jest nie tak.
sruba niw wyszla z gniazda
=====
Zbyszku ona jest zamontowana jakos na stale do calego mechanizmu.
Za cholerkie nie mozna tego oddzielic :no: :no:
Najpierw jak chcialem go podzielic to stukalem w caly mechanizm
i juz myslalem w jakims momencie ze peknie obudowa.
Potem zaczelem odkrecac i cala sróba zaczela sie odchylac od calego mechanizmu.
Moim zdaniem ona jest zamocowana jakos na stale.
To jest zwykly silownik 36" Havy Duty SuperJack :hmmm:
Tez mnie to zastanawia. :hmmm:



Awatar użytkownika
Jacek
Ekspert
Ekspert
Posty: 1918
Rejestracja: 11 lut 2009, 21:54
Tuner: DM800
Antena: Mabo120PM
Konwerter: Invacom
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Dostał Podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Konserwacja i smarowanie silownika

#6

Post autor: Jacek » 30 kwie 2019, 22:05

Pewnie jakbyś zajrzał do wnętrza obudowy skrzynki i odkręcił 4 śrubki zdjął płytkę pod którą są koła zębate to byś odkrył nakrętkę mocującą "pręt gwintowany". Nie rozbierałem tego siłownika dlatego wróże z kart :)


''Gdy gazela budzi się o poranku wie, że musi biegać szybciej niż najszybszy lew, inaczej zostanie pożarta...
Gdy rano budzi się lew - już wie, że musi biec szybciej niż najwolniejsza gazela, bo zdechnie z głodu...
Nieważne czy jesteś gazelą, czy lwem od rana musisz zapierdalać..."
PODOBNO:
(Muhammad bin Raschid Al Maktum, szejk Dubaju.)

toroidal68
Podziękował: 0
Dostał Podziękowań: 0

Konserwacja i smarowanie silownika

#7

Post autor: toroidal68 » 30 kwie 2019, 22:15

Ja juz raz rozebralem w silowniku mechanizm,potem juz musialem tylko wyzucic go na smietnik. :slap:
Przy skladaniu wszystko mi popękało.@Jacek mozliwe ze jest cos od strony mechanizmu zeby zwolnic ta glowna srobe. :yes:
Ale wystarczylo mi ze zewnetrzna rura zwolnila sie i moglem ja zdjac. :w00t:
I teraz wiem dlaczego silownik tak ciezko mi chodził :yes:



Awatar użytkownika
Peyu
Moderator
Moderator
Posty: 3884
Rejestracja: 11 lut 2009, 21:09
Tuner: Wiele
Antena: Orbitron 3m MESH
Konwerter: Inverto KU C-band
Lokalizacja: Wielkopolska Leszno
Podziękował: 69 razy
Dostał Podziękowań: 256 razy
Kontakt:

Konserwacja i smarowanie silownika

#8

Post autor: Peyu » 30 kwie 2019, 23:33

Aby wyciągnąć śrubę musisz rozebrać zębatki jest tam pierścień zegera inaczej jej nie ściągniesz.
A po drugie jeśli zardzewiała rura wychodząca to zużyciu uległ oring jest na jednym zdjęciu został wytarty i rura o rurę trze i rdzewieje. Kiedyś ktoś na forum załatwiał te oringi z samo smarnego materiału tez musiałbym go wymienić . Ale niestety nie mogę znaleźć na forum tematu gdzie taka można dostać.



toroidal68
Podziękował: 0
Dostał Podziękowań: 0

Konserwacja i smarowanie silownika

#9

Post autor: toroidal68 » 30 kwie 2019, 23:54

@Peyu mozesz mi pomoc w odnalezieniu tematu,o tym oringu.
Mozliwe ze trzeba tez wymienic ten oring inaczej renowacja silownika
na nic sie zda. :confused:
Gdzie taki oring mozna kupic?



Awatar użytkownika
Peyu
Moderator
Moderator
Posty: 3884
Rejestracja: 11 lut 2009, 21:09
Tuner: Wiele
Antena: Orbitron 3m MESH
Konwerter: Inverto KU C-band
Lokalizacja: Wielkopolska Leszno
Podziękował: 69 razy
Dostał Podziękowań: 256 razy
Kontakt:

Konserwacja i smarowanie silownika

#10

Post autor: Peyu » 01 maja 2019, 6:54

No właśnie nie mogłem znaleźć sam mam ten problem z wytartym oringiem można spróbować z żyłką do kosiarek jest bardzo twarda i powinna zdać egzamin.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat i serwis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości